8 Mart 2017 Çarşamba

The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst #TrueCrime

Tam anlamiyla soluksuz izleyebileceginiz bir mini dizi (belgesel) onerisiyle geldim. Dizimizin adi THE JINX ve 6 bolumden olusuyor. 


Konusunu hemen ozet gecmek gerekirse oncelikle gercek bir hayat hikayesinden esinlenilerek gercek belgeler esliginde yapilmis bir dizi. Izlerken gercekligini bilerek izlediginiz icin gerginlik ve heyecan daha da bir had safhada oluyor. Her bolum beraberinde ayri bir paranoyayi getiriyor. Yogun anksiyete ve agorafobi yasayanlarin bulasmamasini tavsiye ederim.

Ben dizinin ilk bolumunu uykulu bi kafayla sabaha karsi izlemistim. O gun dizinin basrolundeki robert durst abimiz benzerliginde bi abiyle metroda goz goze geldim ve “hassiktir noluyo lan!?” diyerek istemsiz olarak aklimdan cesitli senaryolar gecirdim, etkisi uzerinizde buyuk olabilir. Cok da gozunuzu korkutmiyim, dizi criminal bi dizi oldugu icin eglenceli yanlari da var. Anlatilan hikayeler dogrultusunda siz de gizemleri cozmeye calisiyorsunuz. Oyle ki 45 dakikanin sonuna geldiginizde bi hevesle yemeyi planlayip patlattiginiz misirlariniza el surmediginizi fark etmis olucaksiniz.

Dizinin ilerleyen bolumlerinde robert durst'un o urkutucu ve gizemli halinin, verdigi roportajlar ile kirildigini dusunebilirsiniz. Bakin dev yanilirsiniz. Ve “tamam ya olaylar simdi cozuldu iste” dediginiz her an kafanizdaki soru isaretleriyle karsi karsiya kaliyorsunuz.


Son bir bilgi eklemem gerekirse dizide anlatilanlarin sonucunda yeni kanitlar gundeme geldigi icin dava yeniden acilmis. Dizinin final bolumu yayinlanmadan once de robert abimize tutuklama karari cikartilmis gercek yasantisinda. Yani olay surecine taniklik etmis de oluyorsunuz bir nevi, etkileyici bi seruven.

Kaliteli dizi (belgesel) arkadaslar. Arkaniza yaslanin ve her duyguyu yasatan bu seyirin tadini cikarin derim. Sonra da bana tesekkur etmeyi unutmayin, herkese gecmem bu kiyagi.😛 (an itibariyle gecti.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder