8 Mart 2017 Çarşamba

"Mulholland Drive vs. Carol" WTF???

Basliga bakiyorum, kitlenip yeniden gulmeye basliyorum. Konuya biraz bodoslama girecegim.🎬 
Mulholland Drive'i mutlaka izlemeseniz de duymussunuzdur. Yillarin tartismali filmi. Yillarin diyorum cunku 2001 yapimi. 

Carol da, carol adindaki bir kadinin yasantisinin ufak bir kesitini 2015 yilinda ekranlara tasiyan bir film. 

Ikisi de muazzam kalitelerdeki essiz filmler. Izlemediyseniz mutlaka oneririm. Fakat ikisinin arasina vs. koyup kiyas yapmaya kalktiginiz zaman cok komik duruma dusmus oluyorsunuz, nedenlerini de birazdan madde madde aciklayacagim.
BBC'nin, cesitli ulkelerden topladigi elestirmenlerin fikirlerine basvurup 21. yuzyilin en iyi filmlerini belirledigi bir organizasyon vardi gectigimiz gunlerde. Bu organizasyonda bircok elestirmen Mulholland Drive filminin adini listeye ekleyince hooop filmimiz 21. yuzyilin en iyi filmi olarak tarihe adini yazdirmis oldu. Bu sifati hakkiyla tasiyabilecek de bir senaryoya sahip.
Yonetmeni david lynch tamamen sanatsal calisan biri ve bu nedenle izleyenlere sacma gelen her hareketin arkasinda inanilmaz buyuk anlamlar gizli. Gerilim, ask, gizem, dram, komedi. Her bir boku bulabilirsiniz senaryosunda. Ve saydigim turleri oylesine saymiyorum, iliklerinize kadar geciyor ekrandan o duygular. Fakat filmi anlamak icin tek sefer izlemek ne yazik ki yetersiz kaliyor, boyle 2. 3. defada berraklasiyor her sey. 2-3 kez izleyemem diyenler icin internette her olayin aciklamasi mevcut, oradan da okuyabilirsiniz.

Hatta bir guzellik size, buradan ulasabilirsiniz. (Izlemeden okumamanizi oneriyorum.) 




Gelelim kisilerin sacma kiyaslama metoduna…
Mulholland Dr. filminde lgbt karakterler var, olay dongusu onlarin uzerinden isliyor. Yukarida bahsettigim Carol filminin senaryosunu da lgbt karakterler olusturuyor. Ve konulari birbirinden bagimsiz bu iki filmi, sadece lgbt karakter ortak noktasindan yola cikarak kiyasa sokan ve hatta “Isleyis akiciligi da Carol'da daha kaliteliydi. Mulholland yerine o 1. secilmeliydi.” cumlesini kurabilen yorumcular gordum. Carol'in buyuk fan'i zannediyorum, degilse bu kadar suursuz bir cumle kuramaz bir insan… Iki filmi de izledikten sonra kalemlerinin cok uc noktalarda oldugunu siz de goreceksiniz zaten. 
Bunu bana karsima gecip biri soylese agzini tokatlarim sanirim.🙄

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder